آموزشگاه آرایشگری

خدمات و آموزش ارایشگری

آموزشگاه آرایشگری

خدمات و آموزش ارایشگری

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم شرح مختصر و مفیدی از ترکیب رنگ مو برای علاقه مندان به حوزه ی آرایشی و بهداشتی ارائه دهیم. با مطالعه ی این مطلب شما اطلاعاتی در مورد پایه های رنگ مو، درجه و میزان اکسیدان لازم جهت به دست آوردن رنگ مورد نظر به دست خواهید آورد.

خدمات مو آرایشگاه سمر یگانه 

پایه های اصلی رنگ

همانطور که می دانید در طبیعت سه رنگ اصلی موجود است. پایه های اصلی تمام رنگ های موجود در اطراف ما سه رنگ قرمز، آبی و زرد می باشد. هنگامی که این سه رنگ اصلی با یکدیگر به نسبت های مختلف ترکیب شوند، رنگ های فرعی و یا به عبارت دیگر رنگ های ثانویه به وجود می آیند.

طیف های رنگ مو

همانطور که طیف های مختلفی برای رنگ پوست در جهان وجود دارد، برای مو نیز طیف های رنگی متفاوتی از تیره به روشن بسته به ژنتیک و وراثت افراد موجود است. ده رنگ اصلی در طیف رنگ موی طبیعی مشاهده شده است. طبق دسته بندی های صورت گرفته این طیف شامل ده رنگ تیره و روشن می باشد. رنگ هایی که در ابتدای طیف رنگ مو قرار دارند، رنگ های تیره و مایل به سیاه و رنگ های انتهایی طیف، رنگ های روشن و بلوند می باشند. متخصصان رنگ های موجود در این طیف را از N1 تا N10 شماره گذاری کرده اند.

ترکیب رنگ مو

 

چه ترکیب رنگ مویی پایدار تر است؟

طبق مطالعات صورت گرفته بر روی ترکیبات مولکولی رنگ مو، اینطور عنوان شده است که بعضی از رنگ ها زودتر شسته می شوند اما پایداری برخی دیگر از رنگ مو ها بیشتر است. حال بیبینیم علت این امر چیست؟ باید گفت که تمام این ماجرا مربوط به اندازه ی ملکول های رنگ مو می باشند. برخی از ترکیب رنگ مو ها که بر پایه ی رنگ زرد قرار دارند به دلیل کوچک بودن اندازه ی مولکول های این رنگ، به راحتی می توانند به اعماق سلول های مو نفوذ کنند و دیرتر شسته شوند و از بین بروند.

برعکس در رنگ آبی و ترکیب رنگ مو هایی که بر پایه ی این رنگ است، مولکول های موجود بسیار بزرگ اند و نمی توانند به اعماق مو نفوذ کنند در نتیجه می بینید که پس از مدت کوتاهی با چند بار شست و شو از بین می روند. شاید این تجربه را داشته باشید که وقتی مو هایتان را تیره کرده اید پس از مدت کوتاهی، رنگ مو به سمت ترکیبات زرد و قرمز تغییر رنگ می دهد. این امر به دلیل همین تفاوت در اندازه ی ملکول هاست. اندازه ی ملکول های رنگ قرمز نیز چیزی بین رنگ زرد و آبی می باشد.

جدید ترین ترکیب رنگ مو

در ادامه ی مطلب ترکیبات متنوعی از جدید ترین رنگ مو را برایتان آورده ایم:

ترکیب رنگ بژ دودی

برای به دست آوردن رنگ بژ دودی، می بایست مقداری از رنگ طبیعی شماره ی ۷، رنگ دودی شماره ی ۷ و بژ را با یکدیگر مخلوط کرده تا ترکیب رنگ مو ی مورد نظر حاصل شود.

ترکیب رنگ مو بژ دودی

 

ترکیب رنگ مش استخوانی

یکی از ترکیبات پر طرفدار می باشد. برای تهیه ی این رنگ می بایست، پایه ی شماره ی ۱۰ را به همراه مقداری از رنگ صدفی و رنگ نسکافه ای ترکیب کنید.

رنگ مو مش استخوانی

 

ترکیب رنگ مو آمبره بالیاژ

یکی دیگر از جدید ترین ترکیب رنگ مو مطرح در دنیا، رنگ ترکیبی آمبره بالیاژ می باشد. این رنگ خاص از ترکیب رنگ اصلی شماره ۱۰، رنگ خاکستری شماره ۹ و رنگ صدفی به همراه نیم سانت رنگ بنفش بدست می آید.

مدل مو آمبره

 

 

ترکیب رنگ موی نقره ای دودی

برای تهیه ی این رنگ می بایست، رنگ پایه ی شماره ۱۰، بلوند نقره ای شماره ی ۹ و ده سانت رنگ دودی را به همراه واریاسیون نقره ای ترکیب کرد.

ترکیب رنگ مو نقره ای دودی

 

ترکیب رنگ مو ماهگون شرابی

برای ترکیب این رنگ بایستی رنگ پایه ی شماره ی هشت را به همراه ماهگونی رنگ شماره ۶٫۵ و شرابی شماره ی ۷٫۲۰ را با یکدیگر خوب مخلوط کرد.

رنگ مو ماهگون شرابی

 

ترکیب رنگ مو کنفی دودی

برای به دست آوردن این رنگ زیبا می بایست رنگ اصلی شماره ده را با رنگ موی کنفی شماره ۹ و همچنین رنگ بژ شماره ۹ و رنگ دودی شماره ۹ و مقداری رنگ بنفش مخلوط کرده تا ترکیب رنگ مو ی دلخوه به دست آید.

کنفی دودی

 

ترکیب رنگ مو کاراملی شکلاتی

برای به دست آوردن این رنگ زیبا می بایست رنگ اصلی شماره ۹ را همراه با رنگ کاراملی CA8، رنگ کاپوچینو CO7 و شکلاتی CH7 مخلوط کرده تا ترکیب رنگ مو ی دلخواه بدست آید. این رنگ مو یکی از پرطرفدار ترین رنگ مو ها در اروپا می باشد.

کاراملی شکلاتی

 

ترکیب رنگ مو مرواریدی دودی

برای به دست آوردن این رنگ زیبا می بایست رنگ اصلی شماره ۱۰ را همراه با رنگ مرواریدی ۷٫۲۱ و پلاتین سرد ۱۰CP و رنگ دودی ۱ همراه با واریاسیون بنفش مخلوط کرد.

مرواریدی دودی

 

رنگ موی شکلاتی طلایی

این رنگ جذاب از ترکیب رنگ لایت پایه ای شماره ۷ همراه با ۱۰ سانت از رنگ شکلاتی و مسی متوسط بدست می آید.

شکلاتی طلایی

 

رنگ موی نسکافه ای شکلاتی

 این رنگ متشکل از رنگ نسکافه ای و شکلاتی شماره ۷ و ۵ سانت شرابی می باشد.

ترکیب رنگ مو نسکافه شکلاتی

 

چگونه ترکیب رنگ مو را ماندگار کنیم؟

با رعایت کردن چند نکته ی ساده اما مهم می شود ترکیب رنگ مو را ماندگار کرد. این نکته ها در سه دسته تقسیم بندی می شوند:

قبل از رنگ کردن

قبل از اینکه می خواهید اقدام به رنگ کردن مو ها کنید، بهتر است توجه داشته باشید که مو باید تمیز و عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشد. پس شستشوی قبل از رنگ را فراموش نکنید.

نکته ی دیگری که خانم ها باید توجه داشته باشند این است که، رنگ کردن مو همزمان با دوره ی PMS نباشد. چراکه در این دوره به دلیل اختلال در میزان هورمون ها رنگ پذیری مو بسیار پایین است. نکته ی دیگر اینکه اگر قبل از اقدام به رنگ کردن مو، از رنگ های گیاهی همچون حنا استفاده کرده باشید، ممکن است ترکیب رنگ مو ی دلخواهتان حاصل نگردد و رنگ نیز زود شسته شود.

در حین رنگ کردن

در حین رنگ کردن نیز رعایت نکاتی برای ماندگاری بیشتر رنگ ضروری است. بهتر است در داخل ترکیب رنگ مو علاوه بر اکسیدان و رنگ از تثبیت کننده های رنگ مو استفاده کنید. این تثبیت کننده ها امروزه در داروخانه ها و مراکز آرایشی و بهداشتی عرضه می شوند.

به برندی که برای رنگ مو استفاده می کنید حتما دقت کنید و سعی کنید از مارک های معتبر استفاده کنید؛ چراکه علاوه بر ماندگاری بیشتر به سلامت ریشه ها و سلول های مو نیز آسیب وارد نمی شود. مورد دیگر اینکه برای به دست آوردن رنگ دکلره بهتر است که ترکیب رنگ مو را تیره تر از پایه ی اصلی رنگ دکلره در نظر بگیرید.

بعد از رنگ کردن

توصیه می شود پس از رنگ کردن مو هایتان را تمیز بشویید؛ و سعی کنید از آب ولرم برای انجام این کار استفاده کنید. برای شستشو بهتر است از شامپو های مخصوص مو های رنگ شده که درون ترکیبات آنها از تثبیت کننده و نرم کننده استفاده شده است بهره ببرید. اگر تمایل به ماندگاری ترکیب مو ی فعلی تان دارید بهتر است آن را در فاصله های کوتاه تجدید کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی