آموزشگاه آرایشگری

خدمات و آموزش ارایشگری

آموزشگاه آرایشگری

خدمات و آموزش ارایشگری

  • ۰
  • ۰

آرایش صورت برای زیبایی بیشتر چهره مفید است. با آرایش اصولی صورت، عیب های چهره پوشش داده می شود. با جادوی آرایش اعتماد به نفس بیشتر می شود. برای انجام یک آرایش جذاب، می بایست مراحل انجام آرایش را رعایت کنید. در این مقاله شما را با مراحل آرایش صورت آشنا می کنیم.

انجام مراحل آرایش صورت

با رعایت مراحل آرایش، در مدت زمان کم بدون مراجعه به سالن زیبایی و صرف هزینه، می توانید آرایش چهره خود را در منزل انجام دهید. مراحل انجام اصولی آرایش صورت عبارتند از:

پاکسازی پوست اولین قدم در مراحل آرایش صورت

ابتدا پوست صورت خود را پاکسازی کنید. با پاکسازی پوست صورت، آرایش فیکس پوست شده و جلوه ی بهتری پیدا می کند. می توانید پاکسازی پوست خود را با روش های گیاهی و خانگی متناسب با جنس پوست خود، انجام دهید. اگر زمان کافی برای استفاده از روش های پاکسازی پوست ندارید، صورت خود را با شوینده متناسب جنس پوست خود، بشویید و خشک کنید. برای بسته شدن منافذ باز پوست، بهتر است صورت را با آب سرد بشویید. باز بودن منافذ پوست، جلوی آرایش را کم می کند.

 

استفاده از کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده را برای جلوگیری از خشک شدن پوست، به صورت خود بزنید. با خشک بودن پوست، کرم پودر پس از گذشت مدت زمان کمی، روی پوست خشک می شود.

 

نحوه استفاده از کرم پودر

کرم پودری سازگار با جنس و رنگ پوست را به وسیله پد مخصوص به تمام نواحی صورت بزنید. زیر چشم ها از کرم پودر بیشتری استفاده کنید. پدهای آرایشی می بایست تمیز و عاری از هرگونه چربی باشند.

 

استفاده از کانسیلر

به وسیله کانسیلر تیره و روشن عیوب چهره را پوشش دهید. کانسیلر روشن برای برجسته تر نشان دادن و کانسیلر تیره برای پوشش عیوب مناسب است. به طور مثال برای کناره های بینی گوشتی بزرگ، از کانسیلر تیره و تیغه بینی از کانسیلر روشن استفاده کنید. کانسیلر روشن برای برجسته تر نشان دادن گونه نیز استفاده می شود. انجام کانتورینگ صورت مهمترین مرحله آرایش صورت است. مراحل کامل کانتورینگ صورت را در مقالات بعدی برای شما توضیح خواهیم داد.

 

 

ترتیب مراحل آرایش ابرو

ابروها قبل از انجام آرایش صورت، می بایست اصلاح و رنگ شده باشند. برای آرایش و پر کردن ابروها می توانید از مداد ابرو، سایه ابرو، ریمل ابرو و آکوآ استفاده کنید. بهتر است رنگ ابرو از رنگ موها، 1 درجه روشن تر باشد. ابتدا داخل ابروها را آرایش و پر کنید سپس تاج ابرو را.

 

نحوه آرایش چشم ها

با توجه به فرم چشم، آرایش چشم ها را با کشیدن خط چشم یا مداد شروع کنید. می توانید از خط چشم های مدادی برای کشیدن خط زیر چشم استفاده کنید. پس از کشیدن خط چشم، از سایه ی چشم استفاده کنید. برای مهمانی های شب از سایه های براق و برای مهمانی های روز از سایه های کم رنگ استفاده کنید. بهتر است رنگ سایه چشم خود را با رنگ لباس تان، هماهنگ کنید.

 

آرایش مژه ها

پس از کشیدن خط چشم و سایه، به مژه ها با استفاده از فرمژه حالت دهید. می توانید برای پرتر شدن مژه ها از کرم پودر یا پنکک استفاده کنید. ریمل را به مژه ها بزنید. یکبار به زیر مژه و یکبار به روی مژه ها ریمل بزنید.

 

آرایش گونه

گونه ها را برای جذابیت بیشتر چهره، با استفاده از رژگونه آرایش کنید. رنگ رژگونه باید با رنگ رژلب هماهنگ باشد.

 

مراحل آرایش رژلب

برای آرایش لب ها، ابتدا دور لب را با مداد دور لب مشخص کنید. رنگ مداد دورلب و رژلب باید متناسب باشد. پس از مشخص نمودن محدوه لب، از رژلب استفاده کنید. لازم به ذکر است با رعایت ترتیب مراحل آرایش صورت، زمان کمتری برای خودآرایی صرف می شود.

 

فیکس کردن آرایش

پس از انجام کامل آرایش صورت، برای جلوگیری از پاک شدن و به هم خوردگی آرایش، بهتر است برای فیکس آرایش از فیکساتور یا پودر بچه استفاده کنید. پودر بچه را با قلموی بزرگ به صورت خود بمالید.

 

نوشته شده توسط تیم عروس سرا سمریگانه



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی